سینما و صهیونیسم

رسانه، سینما، هنر، نقدفیلم، فلسفه، ادیان، تاریخ، غرب شناسی، آخرالزمان، صهیون پژوهی

نقد انیمیشن داستان اسباب بازی3

نوشته: مرضیه آشناد و فائزه آشناد (واحد رسانه معاونت فرهنگی جامعه الزهرا سلام الله علیها)

 مقدمه: بر تحلیل‌گران جدی عرصه فیلم کودک و پویانمایی، پوشیده نیست که محصولات پرخرج هالیوودی، از اهداف و غایات اندیشورانه و ائدئولوژیک خالی نیستند و کشف ژرف‌ساخت و مبانی و معانی سینمای کودک، بسی سخت‌تر از سینمای بزرگسال است. اما تلاش تحلیلی و علمی در این عرصه، بی‌فایده نیست. پویانمایی «داستان اسباب بازی3» به وضوح، واجد موتیف‌ها وبن‌مایه‌ها و نشانه‌ها و اساطیرِ سینمای یهودی- صهیونی، چون: دور شدنِ اجباری از خانه(سرزمین)، مظلومیت و تحقیر جمعی، شیطان شریر قدرتمند، خطر افتادن در کوره آتش و انهدام جمعی، کابوی منجی، روح اتحاد مظلومان، تقدیرگرایی الوهی و نجات متافیزیکی برای برگزیدگان، بازگشت دوباره به خانه پس از رنج بسیار، عزت نهایی و زندگی در بهشت زمینی می‌باشد. البته مشخص‌است که این مطالب به صورت نرم و با ظرافتی کودکانه به تصویر درآمده‌اند و اصلاً انتظار اینکه اثری غلوّآمیز چون «فهرست شیندلر» برای سنین کودک و نوجوان کار شود، انتظار بی‌معنا و نابخردانه است و توان تحلیل‌گران در ارائه تحلیلی دقیق از معانی و مبانی انیمیشن‌ها مبرّز می‌شود؛ پس نیاز به تاملی‌جدی در این انیمیشن دیده می‌شود.

از دیگر علل قلمی شدن این متن تحلیلی و نقادانه، تلاش بي وقفه يهوديان صهيونيست و دنيا طلبي باشد كه براي بسط و گسترش اعتقادات خود دست به اعمال زیادی از جمله توان کنترل ذهن و مهندسی ذهن اجتماعی می زنند. در اين ميان دنياي سينما به خصوص سينماي كودك، مورد توجه جدی آنها قرار گرفته است؛ خصوصا که به نوشته مورخ هالیوود نیل گابلر در «امپراتوری هالیوود» تقریبا تمام پایه‌گذاران و ادامه‌دهندگان اصلی شرکت‌های اصلی هالیوود از یهودیان شرقی با مرامی سکولار ونزدیک به صهیونیسم می‌باشند. اثر مورد نظر ما در این نگاشته نیز، به نظر می‌رسد نزدیک به همین فضاست و نیاز به بازبینی و دقت فزون‌تری دارد.

روش ما در این نوشته، پدیدارشناسی اثر با توجه به نشانه‌شناسی سینمای یهودی-صهیونی آمریکا و توصیف دقیق بن مایه‌ها و جنبه‌های اسطوره‌ای وکشف موتیف‌ها و عناصر تکرارشونده و بیانی فیلم وسپس تعمیق در این موراد ورسیدن به معانی ومبانی و عالم فیلم می‌باشد. این روش مبتنی بر شیوه‌های نوین استخراج معانی اثر هنری است... متن کامل در ادامه مطلب و در سایت تبیین...


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  شنبه هشتم آذر 1393ساعت 16:30  توسط گروه مطالعاتی  | 

وقتی یک جاسوس و دلال اسلحه، ناخدا می شود!

 

آرنون میلچان در کنار سران رژیم صهیونیستی ( بنیامین نتانیاهو و شیمون پرز)

 اما موضوع دیگری که وجه ایدئولوژیک فیلم "نوح" را براساس مانیفست کابالا و تفکرات صهیونیستی تشدید کرد، نام تهیه کننده آن یعنی آرنون میلچان بود که تهیه کننده فیلم های معروفی همچون "12 سال یک برده" (استیو مک کویین) ، "باشگاه مبارزه" (دیوید فینچر) ، "محرمانه لس آنجلس" (کرتیس هنسن) و "زن زیبا" (گری مارشال) بوده و در نوامبر 2013 اعترافاتش مبنی برجاسوسی برای اسراییل و دست داشتن در معاملات سلاح و پایه گذاری برنامه هسته ای اسراییل (که با افتخار از آن یاد می کند) در نشریات معتبری همچون گاردین و وب سایت CBS News به چاپ رسید. آرنون ملیچان این اعتراف را در یک فیلم مستند اسراییلی به نام Uvda انجام داد که 25 نوامبر 2013 از Channel 2 پخش شد.

متن کامل(بخش اول:باورهای یونان ومصرباستان برکشتی نوح وبخش دوم:دو کابالیست متعصب+یک دلال اسلحه=فیلم اسکاری)درادامه


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  شنبه هشتم آذر 1393ساعت 16:17  توسط گروه مطالعاتی  | 

اوشینیزه کردن جنبش وال استریت!

علیرضا پورصباغ:‌ از دید مردمی که در جهان سوم هستند به خصوص که در فیلم از مهاجمان به پردیس تحت عنوان الیگال ها(مهاجرین غیر قانونی) یاد می شود و سرب داغ پاسخ مردمانی است که تلاش می کنند از موهبت های این پردیس بهره مند شوند.

برای ارزیابی برخی آثاری که در هالیوود ساخته می شود نیاز مبرم به بررسی کارنامه و سوابق سازنده است، بویژه اگر سازنده مذکور اثری مولف را خلق کرده باشد. در دوران کنونی فیلمسازانی که عنوان کارگردان را در هالیوود یدک می کشند صرفا تکنیسین هایی هستند که کمپانی ها فیلمنامه و منابع اقتباسی را در اختیار آنان قرار می دهد و ماموریت فیلمسازانی که عنوان کارگردان را یدک می کشد این است سکاندار هدایت تکنیکالی اثر باشد.

بقیه در ادامه همین مطلب و در وبلاگ نویسنده.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  شنبه هشتم آذر 1393ساعت 15:37  توسط گروه مطالعاتی  | 

هالیوود و سیاست خارجی آمریکا/ فیلم‌هایی که از قدرت نظامی تمجید می‌کنند

 اندیشکده تحقیقات سیاسی واستراتژیک الاهرام: 

هالیوود و سیاست خارجی آمریکا؛فیلم‌هایی که از قدرت نظامی تمجید می‌کنند... 

بخش قابل توجهی از فیلم‌های تولید شده توسط «هالیوود» را فیلم‌هایی تشکیل می‌دهند که به تمجید و ستایش از قدرت نظامی می‌پردازند تا توجیه کننده سیاست‌های تجاوزکارانه آمریکا در مناطق مختلف جهان باشند. ادامه متن راببینیدیادر پایگاه جامع جنگ نرم ببینید...

 


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  یکشنبه سی ام شهریور 1393ساعت 3:29  توسط گروه مطالعاتی  | 

پیشگویی 11 سپتامبر در هالیوود

- یک گفت و گو از سکانس مهمی در فیلم "بوسه طولانی شب بخیر" (رنی هارلین -1996).فیلمی درباره یک مامور زن امنیتی سابق  که دچار فراموشی شده  و درموقعیت یک خانم خانه دار، به تدریج وضعیت سابقش را به خاطر می آورد. آن گفت و گو مابین دو مامور امنیتی صورت می گیرد: متن کامل در ادامه مطلب و سایت استاد مستغاثی

 


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  چهارشنبه سوم مهر 1392ساعت 23:58  توسط گروه مطالعاتی  | 

نقد و بررسی فیلم‌های چهارگانه‌ی (گرگ و میش؛ twilit) ش5

مقاله‌ي پنجم: آرمان‌شهر دراکولایی

نگاه آدمی به دنیای اطراف خود، دیدش به وجود خویشتن و خواسته‌هایش از دنیا و خود، جهان‌بینی یک انسان را شکل می‌دهند. این جهان‌بینی بیشترین تأثیر را در تصمیمات، انگیزه‌ها، غم‌ها، شادی‌ها و خلاصه، تمام زندگی انسان می‌گذارد. بقیه در ادامه همین مطلب و یا در سایت تبیین

 


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  جمعه هشتم شهریور 1392ساعت 3:53  توسط گروه مطالعاتی  | 

نقد و بررسی فیلم‌های چهارگانه‌ی (گرگ و میش؛ twilit) ش4

مقاله چهارم: سبک زندگی مصرف گرایانه
از گذشته، کاراکتر خون آشام، بن مایه ی بسیاری از فیلم های ژانر وحشت بوده است. در سه مقاله ی قبل با بررسی سری فیلم های (گرگ و میش1)، به معانی قابل توجهی رسیدیم که ما را در شناخت هر چه بیشتر رسانه سینما یاری می رساندند. در این مقاله سعی برآن است که به بررسی الگوی سبک زندگی در این فیلم پرداخته و نتایج آن را مورد مداقه قرار دهیم.
همان طور که در مقالات قبل اشاره شد، در سبک جدید فیلمهای خون آشامی، با تغییر ماهیتی خون آشامان مواجه هستیم. سبکی که در آن به جای دراکولای پلید و وحشتناک، فراانسانی قهرمان و زیبا به نمایش در می آید. شخصیتی که فیلم با زیبا، باشکوه، ثروتمند، خوشبخت، پرعاطفه و وفادار نشان دادن او، سعی در الگوسازی ازاین شخصیت دارد.بنابراین میتوان گفت سبک زندگی نیزاز مؤلفه های الگوشده فیلم خواهد بود که مخاطب به شدت از آن تاثیر می پذیرد.
...بقیه در ادامه مطلب یا در سایت تبیین


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  جمعه هشتم شهریور 1392ساعت 3:51  توسط گروه مطالعاتی  | 

نقد و بررسی فیلم‌های چهارگانه‌ی (گرگ و میش؛ twilit) ش3

مقاله سوم: عشق
بسیاری از مخاطبان سینما، با خون آشام فیلم های ژانر وحشت آشنا هستند. با بررسی فیلم های (گرگ و میش1) ؛ (کشیش2)؛ (دراکولای برام استوکر3)؛ (دراکولا 20004)؛ (لینکون؛ شکارچی خون آشام5)؛ (من یک افسانه ام6) در پی مقایسه ی دو سبک متفاوت از آنان هستیم...
بقیه در ادامه مطلب یا سایت تبیین


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  جمعه هشتم شهریور 1392ساعت 3:47  توسط گروه مطالعاتی  | 

نقد و بررسی فیلم‌های چهارگانه‌ی (گرگ و میش؛ twilit) ش2

مقاله دوم: خانواده محوری
خون آشامان، سال هاست که محور بسیاری از فیلم های ژانر وحشت بوده اند. با بررسی فیلم های (گرگ و میش1) ؛ (کشیش2)؛ (دراکولای برام استوکر3)؛ (دراکولا 20004)؛ (لینکون؛ شکارچی خون آشام5)؛ (من یک افسانه ام6) به معانی قابل توجهی دست می یابیم که در شناخت هر چه بیشتر این رسانه ی قدرتمند، یعنی سینما، مؤثر است. این فیلم ها، عموما حول محور مردگان متحرکی حرکت کرده اند که به نظر می رسد دارای خصوصیاتی مشترک هستند: بی عاطفه، بی رحم، وحشی، درنده، داشتن زندگی گله وار و حیوانی ، عدم اصالت خانواده و فرزند، عدم تعقل و تدبر و هوشمندی، قدرت بسیار زیاد، زشت و ترسناک بودن، عطش به خون انسان ها و... .
بقیه در ادامه همین مطلب یا در سایت تبیین


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  جمعه هشتم شهریور 1392ساعت 3:46  توسط گروه مطالعاتی  | 

نقد و بررسی فیلم‌های چهارگانه‌ی (گرگ و میش؛ twilit) ش1

مقاله‌ي اول:

 زیباسازی هیولا

 سال‌هاست که سینمای جهان شاهد فیلم‌هایی با ژانر وحشت خوناشامان است. با بررسی سری فیلم‌هایی که به پرداخت این افسانه دست زده‌اند، به معانی قابل توجهی دست می‌یابیم که در شناخت هر چه بیشتر این رسانه‌ی قدرتمند، یعنی سینما، مؤثر است. در این پژوهش، از چند فیلم شاخص سینما، با موضوع خوناشامان استفاده گردید: (گرگ و میش 1)؛ (کشیش 2)؛ (دراکولای برام استوکر 3)؛ (دراکولا 20004)؛ (لینکون؛ شکارچی خوناشام 5)؛ (من یک افسانه‌ام 6) فیلم‌هایی که از ابتداء درباره‌ی این افسانه، قصه‌پردازی کرده‌اند،... بقیه در ادامه مطلب یا در سایت تبیین


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  جمعه هشتم شهریور 1392ساعت 3:43  توسط گروه مطالعاتی  | 

بازجویان ارتش آمریکا به دنبال ردپایی از منجی موعود

به نقل از وبلاگ استاد سعید مستغاثی:  "...و اینک آخرالزمان" پیش از اینکه عنوان مجموعه ای مستند درباره تاریخچه سینمای غرب و فیلم های آخرالزمانی باشد (که در خرداد و تیرماه 1391به نویسندگی و کارگردانی سعید مستغاثی از شبکه خبر پخش شد و در فروردین سال 1392 از همان شبکه تکرار گردید) نام بخش پایانی  از سری چهارم  مجموعه راز آرماگدون (پروژه اشباح) و در واقع اسم آخرین قسمت از این سریال مستند ساخته سعید مستغاثی بود که در 4 سری 26 قسمتی در طول سالهای 1387 تا 1390 از شبکه های مختلف سیما پخش شد. در این قسمت که در واقع به نوعی عصاره و حرف اصلی همه 104 قسمت پیشین به نظر می رسید به طور خلاصه به تحرکات ایدئولوژیک و سیاسی غرب صلیبی / صهیونی برای تدارک آخرالزمان و آرماگدون و همچنین ممانعت از ظهور و قیام منجی حقیقی آخرالزمان یعنی حضرت حجت (ع) پرداخته شده بود. در این قسمت برای نخستین بار اسناد تکان دهنده ای از این تحرکات به نمایش درآمد که اظهار نظرات مختلفی را از سوی محافل فکری داخل و خارج کشور به همراه داشت. به مناسبت سالروز ولادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی صاحب الزمان (عج) ، بخشی از متن قسمت فوق و اسناد یاد شده را ( که برای نخستین بار در فضای وب منتشر می شود ) را در اینجا به نظرتان می رسانیم:

امروزه دیگر موضوع ترس و واهمة غرب صلیبی/صهیونی از شکل‌گیری یک جنبش عظیم اسلامی در شرق برای همة کسانی که از کمترین اطلاعات و قدرت تحلیل سیاسی برخوردارند، آشکار شده است. موضع گیری امپریالیسم غرب و به خصوص آمریکا در برابر ملل شرق و به ویژه ملت ایران، واقعیتی است که بیش از سی سال توطئه در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی، رسانه‌ای و امنیتی پشتیبان و مؤید آن است...بقیه در ادامه مطلب..


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  دوشنبه سی و یکم تیر 1392ساعت 21:4  توسط گروه مطالعاتی  | 

میدان گلادیاتورها پس از آخرالزمان

متن نقد در ادامه مطلب و در وب نویسنده، استاد مستغاثی


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  شنبه هفتم بهمن 1391ساعت 14:29  توسط گروه مطالعاتی  | 

براساس تبلیغات شدیدرسانه های غرب پایان جهان فرارسیده است!به تعبیر بهتر،نظریه«پایان دنیا»با گسترش رسانه‌های فراگیر بویژه سینما،به یکی از اهرمهای موثرکنترل ذهن در ده‌های اخیرتبدیل شده است.دراین گزارش به نقش رسانه های مختلف در دامن زدن به این نظریه تبلیغاتی وابعاد پشت پرده آن میپردازیم. 

پروژه‌های فرجام نگاری در شبکه های اجتماعی و رسانه ای همواره با «تغییرات سیاسی» کلان پیوند داشته است و توسط کانونهای پشت پرده این سیاستها مدریرت شده است. این پروژه مربوط به امروز نیست و از زمان جنگهای صلیبی تاکنون از سوی کانونهایی خاص مورد استفاده بوده است..... در ادامه مطلب متن کامل را ببینید. در منبع اصلی نیز می توانید این مطلب را با عکس ها و فیلم های همراه ببینید...

نظریه «پایان دنیا» به یکی از اهرمهای موثر کنترل ذهن در دههای اخیر تبدیل شده است.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  دوشنبه بیست و پنجم دی 1391ساعت 18:39  توسط گروه مطالعاتی  | 

۲۰۱۲، تئوری دکتر استرنج لاو نوشته: سعید مستغاثی

درآخرین صحنه گردانی هالیوود و سردمدارانش ، برای نمایش پایان جهان، برخلاف همیشه ، یک تاریخ دقیق هم ارائه می شود: طلوع روز 21 دسامبر سال 2012 میلادی! ادامه مطلب را ببینید...


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  پنجشنبه سی ام آذر 1391ساعت 2:53  توسط گروه مطالعاتی  | 

Mission: Impossible - Ghost Protocol

دکتر استرنج لاو و سامسون در یک ماموریت آخرالزمانی

نوشته سعید مستغاثی  متن نوشته در ادامه مطلب


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  پنجشنبه سی ام آذر 1391ساعت 2:3  توسط گروه مطالعاتی  | 

 نگاه حقوق بشرانه به حلقه مفقوده داروین

.

تئوری داروین و ماجرای میمون های هوشمند ( با رفتار شبه انسانی که به نوعی تداعی حلقه مفقوده داروین بوده است ) تقریبا از اوایل تاریخ سینما در این هنر به اصطلاح هفتم نفوذ داشت. از کینگ کنگ ، آن میمون غول آسا که از خود احساسات انسانی بروز می داد و مرگش تاثر تماشاگران را برمی انگیخت تا گوریل هایی در برخی فیلم های کمدی با قهرمانان این فیلم ها، رقابت داشتند (مانند یکی از فیلم های دو کمدین مشهور ، باد ابوت و لوکاستلو  ) و تا شمپانزه ای به نام "چیتا" که یار غار تارزان بود و در اکثر فیلم های او حضور داشت. حتی از این دسته می توان از فیلم های اخیرتر مثال آورد مانند "کنگو" ساخته فرانک مارشال در سال 1994 که به نوعی در مورد سلطنت گمشده گوریل ها ، تصویری شبه اسطوره ای ارائه می کرد.  بقیه در ادامه مطلب...


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  پنجشنبه بیست و سوم شهریور 1391ساعت 22:46  توسط گروه مطالعاتی  | 

آن روی سکه هالیوود

 "...امروز طبق اطلاعات قطعى ثابت شده است که مؤسسه‏ عظیم هالیوود و شرکتهاى بزرگ سینمائى با سیاستهاى استکبارى آمریکا همراهى و همکارى مستمر و باب میل دارند. این مؤسسه‏ بزرگ فیلمسازى و سینمائى که ده‏ها کمپانى بزرگ، فیلمساز از هنرمند و از کارگردان و از بازیگر و از نمایشنامه‏ نویس و فیلمنامه‏ ‏نویس و سرمایه‏گذار در آن گرد هم جمع شدند، در خدمت هدفى دارند حرکت مى‏کنند. آن هدف عبارت است از اهداف سیاست استکبارى‏ که دولت آمریکا را هم همان سیاستها دارد مى‏ چرخاند. این‏ها چیز کوچکى نیست..."

 بیانات مقام معظم رهبری در دیدار روحانیون و طلاب تشیع و تسنن کردستان‏23/ 02/ 1388

 مجموعه مستند "...و اینک آخرالزمان" سعی دارد به تاریخچه هالیوود بپردازد؛ به موسیسن آن،  زمینه های تاسیس، گسترش و تکامل ، ژانرهای مختلف و ماهیت ایدئولوژیک این کارخانه به اصطلاح رویا سازی. این دهمین همکاری مشترک سعید مستغاثی(نویسنده و کارگردان)و رضا جعفریان (تهیه کننده) در زمینه ساخت سریال های مستند تلویزیونی است. تولید مجموعه مستند "...و اینک آخرالزمان" از شهریور 1389 آغاز شد، در حالی که گروه سازنده در حال مونتاژ سری چهارم مجموعه مستند " راز آرماگدون" تحت عنوان "پروژه اشباح" بودند و در عین حال تولید مجموعه مستند "اشغال" را نیز در دستور کار داشتند. تدوین و مراحل فنی مجموعه "...و اینک آخرالزمان" در اوایل خردادماه 1391 به پایان رسید و این مجموعه در 30 قسمت از اواسط خردادماه تا میانه تیرماه  روی آنتن شبکه بین المللی خبر رفت. به همین بهانه گفت و گویی با سعید مستغاثی، نویسنده و کارگردان این مجموعه انجام داده ایم: بقیه در ادامه مطلب بخوانید...

 


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  پنجشنبه بیست و سوم شهریور 1391ساعت 22:17  توسط گروه مطالعاتی  | 

روایت قیام موعود برپرده سینما

 

"قیام موعود برپرده سینما" عنوان سی امین و آخرین قسمت از مجموعه مستند "...و اینک آخرالزمان" است که ساعات 12/45 ، 19/45 و 22/35 یکشنبه 18 تیرماه از شبکه خبر پخش می شود.

در سالهای اخیر و پس از آغاز هزاره سوم نیز تعداد زیادی از فیلم هایی که  تولید می شوند یا باورهای آخرالزمانی صهیونیست ها راتبلیغ می کنندو یا مردم رااز موعودی دیگر می ترسانند. موعودی حقیقی که به اذن خداوند در مقابل تمامی جنگ و کشتار و خونریزی و به اصطلاح آرماگدونی صهیونیست ها خواهد ایستاد. همچنانکه پیروان و شیعیان او  سالیان سال است در انتظار ظهورش مقاومت و ایستادگی کرده اند.

در خبرها آمده بود که جرج بوش ، هیئتی را متشکل از متخصصان سازمان سیا ، کارشناسان اسلامی در آمریکا و جامعه شناسان و دانشمندان مذاهب دیگر مامور کرده تا درباره حضرت امام زمان (عج) و زمینه های ظهور ایشان تحقیق نمایند. اگرچه سالها بود ،  خبرهایی از گوشه و کنار می رسید مبنی براینکه سرکردگان صهیونیسم ، به خصوص در آمریکا و اسراییل بودجه ای بالغ بر میلیاردها دلار اختصاص داده اند تا چگونگی ظهور حضرت مهدی (عج) را بررسی کرده و راههای جلوگیری از آن را جستجو نمایند ، اما این بار خبر فوق برروی بسیاری از خبرگزاری های معتبر و سایت های اینترنتی نقش بست تا خوش خیالی خیلی ها که اینگونه خبرها را ناشی از همان فرضیه معروف "توهم توطئه " می پنداشتند ، پایان داده و با واقعیتی تکان دهنده مواجه شان گرداند که به لحظه تصمیم بسیار نزدیک شده ایم.

اینک بار دیگر بایستی کارنامه خود را مرور کنیم که هریک از ما برای فراهم آوردن زمینه های ظهور حضرت ( که تکلیف هر مسلمان شیعه است) چه کارهایی انجام داده است . در حالی که چنانچه بخشی کوچک از آن را مشاهده کردیم ، جبهه رقیب از هیچ کوششی فروگذار نکرده و نمی کند.

اما نویسندگان و هنرمندان مسلمان در جهت شناساندن حضرت مهدی موعود (ع) به نسل امروز چه کرده اند؟ تا چه اندازه ایشان و اهداف و آرمان هایشان را به جوانان معرفی کرده اند؟ مگر نه این است که مهمترین وظیفه هر شیعه ، شناخت و شناساندن امام زمان خویش است ؟  به راستی درباره مهمترین موضوع شیعه، یعنی قیام منجی عالم بشریت، حضرت حجت (عج) و شیوه و رسم و راه درست انتظار حضرت، به چه آثار سینمایی اندیشیده شده است؟ درباره شرایط ظهور ایشان و علاماتی که این ظهور مبارک و خجسته در مقابل خواهد داشت، روایات و سخنان بسیار از ائمه اطهار (س) و  شخصیت‌های بزرگ اسلامی نقل شده است. سینمای ایران  تا چه اندازه به این شورانگیزترین  واقعه آینده بشریت، نگاه داشته است؟

دراین باره دکتر مجید شاه حسینی ، پیام فضلی نژاد ، سید محمد حسینی ، سید هاشم قاسمی ، نصرت الله تابش و محمد حسین فرج نژاد به اظهار نظر خواهند پرداخت و بخش هایی از فیلم های "پایان روزها " ، "دروازه نهم" ، " روز استقلال" ، "آرماگدون" ، "ماتریکس" ، "برخورد عمیق" ، " فرمان" ، "راز" و "رمز داوینچی" به نمایش درخواهد آمد.

مجموعه مستند "...و اینک آخرالزمان" به نویسندگی و کارگردانی سعید مستغاثی توسط رضا جعفریان در 30 قسمت برای گروه سیاسی شبکه خبر تهیه شده بود. منبع: smostaghaci.persianblog.ir/post/638/

+ نوشته شده در  پنجشنبه بیست و سوم شهریور 1391ساعت 22:8  توسط گروه مطالعاتی  | 

سرمایه گذاری هالیوود برای فاجعه ضد بشری

 

"آرماگدون" عنوان قسمت 29 از مجموعه مستند "...و اینک آخرالزمان" است که ساعات 12/45 ، 19/45 و 22/35 شنبه 17 تیرماه از شبکه خبر پخش می شود.

در کتب و اسناد منتشره آمده است که بنا بر اعتقاد صهیونیست ها ، با آغاز هزاره جدید و عبور از برج حوت (ماهی) به برج حمل (سطل) ، زمان اقدام برای فراهم آوردن زمینه های ظهور مسیح موعودشان فراهم آمده  است. به عبارت دیگر آنان براین باورند که جهان به آرماگدون و آخرالزمان مورد نظر مسیحیان و یهودیان صهیونست بسیار نزدیک شده و حالا نوبت عمل فرا رسیده است. اگرچه صهیونیست ها ، دیرزمانی است که عملیات خویش را برای روز موعود  "آرماگدون" شروع کرده اند.

اونجلیست‌ها (مسیحیان صهیونیست) براین باورند که مسیح (ع) دوباره ظهور می‌کند و در آخرالزمان جنگ و ویرانی بزرگی  با نام آرماگدون اتفاق خواهد افتاد و بعد از این ویرانی هزاره خوشبختی برای آنها آغاز خواهد شد.

براساس آمار، چهل درصد از آمریکاییان معتقد به آرماگدون هستند. "رونالد ریگان" یکی از روسای جمهور پیشین ایالات متحده آمریکا درباره‌ی نبرد آرماگدون گفته بود: "آرزو دارم که خداوند به من عنایت کند تا زمینه‌ی نبرد آرماگدون را فراهم سازم تا بدان وسیله در این نبرد شرکت کنم و مشیت و خواست الهی را به صورت اجرا بگذارم و باعث بازگشت دوباره‌ی مسیح بشوم."

و این آرماگدون در بسیاری از فیلم های امروز سینمای هالیوود به وضوح به تصویر کشیده شده است. براساس متون عهد عتیق مثل سفر دانیال و حزقیال نبی و همچنین تحریفاتی که به عهد جدید تحت عنوان مکاشفات یوحنا تحمیل گردید ، درباره نشانه های آخرالزمان ، فیلم های متعددی طراحی شد که یکی از آنها "طالع نحس 666 " بود. فیلمی که در سال 2006 به اکران عمومی درآمد.

همچنین غرب برای توجیه شکست های خود ، ساخت یک سری فیلم های پست آپوکالیپتیک یا پسا آخرالزمانی را در دستور کار هالیوود قرار داد که در این گونه فیلم ها ، گویا فاجعه آخرالزمان اتفاق افتاده و موجودات شرور حاکم هستند اما معدود پیروان مسیح یا منجی برای زمینه سازی ظهور او در تلاش خستگی ناپذیری به سر می برند. از جمله این آثار می توان به فیلم هایی مانند "جاده"ساخته جان هلیکوت اشاره نمود که مسئله حفاظت از آخرین منجی را مطرح می سازد. آخرین منجی که در قد و قواره یک پسربچه ظهور کرده است.

در این قسمت از مجموعه مستند "...و اینک آخرالزمان" ، بخش هایی از فیلم های "Dune" ( دیوید لینچ- 1984) ، "آگاهی" (الکساندر پرویانس-2009) ، "طالع نحس 666" (جان مور-2006) ، "امگا کد2:مگی دو" (برایان ترانچارد اسمیت-2001) ، "جاده"(جان هلیکوت-2010) و "کتاب ایلای"(برادران هیوز-2010) به نمایش درمی آید.

از جمله تصاویر منحصر به فردی که در این قسمت پخش مس شود ، بخشی از سخنرانی های جنگ طلبانه جری فالول و هال لیندسی ( از رهبران اوانجلیست یعنی مسحیان صهیونیست ) است که صریحا بر طبل جنگ آخرالزمان می گویند و دنیا را به یک جنگ اتمی تهدید می کنند.

مجموعه مستند "...و اینک آخرالزمان" به نویسندگی و کارگردانی سعید مستغاثی توسط رضا جعفریان در 30 فسمت برای گروه سیاسی شبکه خبر تهیه شده است. منبع:smostaghaci.persianblog.ir/post/637/

+ نوشته شده در  پنجشنبه بیست و سوم شهریور 1391ساعت 22:6  توسط گروه مطالعاتی  | 

تصویر جنگ های نوین صلیبی در هالیوود

 

"جنگ های نوین صلیبی " عنوان قسمت 28 از مجموعه مستند "...و اینک آخرالزمان" است که ساعات 12/45 ، 19/45 و 22/35 جمعه 16 تیرماه 1391 از شبکه خبر پخش می شود. جنگ های صلیبی به عنوان ایدئولوژیک ترین نبردهای تاریخ غرب ، همواره جایگاه ویژه و محبوبی نزد سیاسیون آن (مانند روسای جمهور، نمایندگان کنگره، فرماندهان ارتش و روسای احزاب و جمعیت های سیاسی آمریکا و اروپا) و همچنین عناصرفرهنگی شان از جمله قصه پردازان، حماسه سرایان و به خصوص هالیوود و فیلمسازانش داشته است. همواره سعی شده که روایت های متعدد از مراحل، فراز و فرودها و قهرمان های این جنگ ها (البته درکنار داستان ها و اسطوره های کتاب مقدس) در طی قرون متمادی  به صورت ادبیات و هنر عامه پسند درون جامعه غرب تزریق شود تا به نوعی  فرهنگ صلیبی را در میان مردم این جامعه زنده نگاه دارند.

اهمیت جنگ های صلیبی (به عنوان نقطه آغاز برای سرکوب و قتل عام مسلمانان و نخستین زمزمه های حکومت جهانی صهیون) برای غرب صهیونی آنقدر حیاتی و جدی بوده و هست که وقتی پس از گذشت قرن ها، در جنگ جهانی اول ژنرال النبی (فرمانده قشون انگلیس) پس از شکست عثمانی همراه با ارتش خود به فلسطین رسید ، در بالای قبر صلاح الدین ایوبی شمشیر برزمین کوبید و گفت: حالا جنگ های صلیبی به پایان رسید! و داغ این جنگ ها و شکست های سنگین صلیبیون از مسلمانان آنچنان بر دل صهیونیست ها سنگینی کرده و می کند که جرج دبلیو بوش (از سران صلیبیون امروز) ، پس از قضیه 11 سپتامبر و در آستانه حمله به خاورمیانه و اشغال افغانستان ضمن هشدار به مسلمانان گفت که جنگ های نوین صلیبی آغاز شده است !!

به دلائلی که ذکر شد تفریبا از همان روزهای آغازین سینما ، جنگ های صلیبی و اسطوره هایش همواره دستمایه با اهمیتی برای قصه پردازان و فیلمسازان هالیوود به شمار آمده  است. کاراکترهایی همچون شاه آرتور و جنگجویانش (و آن شمشیر معروفش که در سنگ فرو رفته و بایستی فردی برگزیده یا همان منجی آخرالزمانی آن را از سنگ بیرون آورد)، شوالیه های صلیبی و نبردهایشان و بالاخره کاراکتر محبوبی به نام رابین هود ( همراه یکی از مشهورترین و در واقع خونخوارترین شاهان صلیبی با عنوان جعلی ریچارد شیردل) از زمان سینمای صامت محور بسیاری از فیلم های سینمای هالیوود بوده است.(از رابین هودی که آلن داون در سال 1922 ساخت تا رابین هود سال گذشته ریدلی اسکات که پیش از این هم با آثاری همچون "گلادیاتور " و "قلمرو بهشت" دین خود را به جنگ های صلیبی ادا نموده بود).

تصاویر یا بخش هایی از فیلم های "رابین هود" ، "قلمرو بهشت" ، "گلادیاتور" ، "فصل جادوگری" ، "زره پوش" ، "کشیش" ، "9" ، "ارباب حلقه ها" ، "هری پاتر" ، "جنگ های ستاره ای" و "ماتریکس" در این قسمت از مجموعه مستند "...و اینک آخرالزمان" پخش شده و محمد حسین فرج نژاد ، پیام فضلی نژاد و سعید کریمی درباره آنها به اظهار نظر خواهند پرداخت.

مجموعه مستند "...و اینک آخرالزمان" به نویسندگی و کارگردانی سعید مستغاثی توسط رضا جعفریان در 30 قسمت برای گروه سیاسی شبکه خبر تهیه شده است. منبع: smostaghaci.persianblog.ir/post/636/

+ نوشته شده در  پنجشنبه بیست و سوم شهریور 1391ساعت 22:5  توسط گروه مطالعاتی  | 

مطالب قدیمی‌تر